♥ جملات زیبا وعاشقانه ♥ جملات حکیمانه ♥ جملات دلتنگی ♥ اشعارزیبا♥

(سـخـنان زیـبا و پــــــــندآمـــــــــــــــیز )

♥ جملات زیبا وعاشقانه ♥ جملات حکیمانه ♥ جملات دلتنگی ♥ اشعارزیبا♥

(سـخـنان زیـبا و پــــــــندآمـــــــــــــــیز )

"آدم‌حسابی‌ها چه شکلی هستند!؟"


آدام گرنت؛ استاد دانشگاه پنسیلوانیا کتاب معروفی دارد به اسم "بده و بستان" که در آن با استناد به معتبرترین پژوهش‌ها، نشان می‌دهد که چطور تعاملات ما با دیگران به موفقیت و خوشبختی‌‌مان منجر می‌شود. در بخشی از این کتاب گرنت می‌پرسد: "آدم‌حسابی‌ها چه شکلی هستند!؟" و  پاسخ میدهد...
در کانادا جایزه‌ای به نام "جایزه آدم حسابی سال" وجود دارد که به فردی تعلق می‌گیرد که دستاوردی بزرگ برای جامعه‌اش داشته است. در یک بررسی ویژگیهای مشترک برندگان این جایزه را  مشخص کردند، به عبارتی دیگر مشخص شد؛ آدم حسابی‌ها چگونه هستند...!
برای رسیدن به پاسخ سوال، از برندگان این جایزه دعوت کردند تا در یک مجموعه مصاحبه و آزمون شرکت کنند و شروع کردند به بررسی عمیق ابعاد مختلف شخصیت و زندگی آدم حسابی‌ها...
نتیجه پژوهش نشان می‌داد:
- اولین ویژگی یک آدم حسابی "نوع دوستی" اوست. آدم حسابی‌ها، فارغ از پست و مقام و منصب و داشته و نداشته‌ها، عاشق خیر رساندن به دیگران هستند و بدون هرگونه چشم داشت و منّتی، وقتی کاری از دستشان بربیاد، آن کار را انجام می‌دهند.
- ویژگی دوم و مهم‌ترین ویژگی آدم حسابی‌ها "شفقت و مهربانی به خودشان" است. آنها در کنار عشق به دیگران، خودشان را هم عمیقاً دوست دارند و وقتی گرفتاری پیش می آید، راحت‌تر می‌پذیرند و کمتر به خودشان آسیب می‌زنند.
 و در نهایت؛
- ویژگی مهم دیگر آنها "صداقت" است. شما هرگز از یک آدم حسابی حس نمایشی و ظاهرسازی نمی‌گیرید. آنها کاملا اصیل و بی ریا و شفاف هستند.

خلاصه کلام این که: ‏آدم حسابی بودن به تیپ و قیافه و منصب و مقام و میزان دارایی نیست. آدم حسابی واقعی کسی ست که علاوه بر دوست داشتن خودش، در روابط‌ صادقانه‌اش با دیگران به آنها نیز عشق بورزد.
لطفاً آدم حسابی بشوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.